Pages

Tuesday, May 11, 2010

Ular d umah mentua


11/5/2010 (13:10)

semalam lbh kurang pukul 9.00pg aku kuar cari barang ngan abang kat pekan parit buntar. aku tinggal kan Dini ngan tok ngan tok wan. mase tue dia tido lagi, aku x nak lah bawak dia sebab nak berdua2an ngan ayah dia.

dalam pkl 11 lbih mak msg, dini nangis. mase tua aku mmg dah nak balik umah pun.

bile sampai, aku tgk dini dah senyap. dah ok lah tue.. saje je ank aku nie bt gimik.. JELES lah tue, tgk ayah ngan umi dia p dating.

ala dini, bg lah ayah ngan umi berdating... nie tinggalkan kejap je dah cr umi ngan ayah.

dah sampai umah.. aku mandi kan dia, susukan..

(kisah ini berlaku di ruang dapur umah mentua ku)

umi : dini tido dalam buai ye sayang
dini senyum je...

aku pun masukkanlah dia dlm buai...

sambil tue aku menyanyi.. konon2 nak tido kan anaklah..

bile aku tgk dini dah mcm nak tido.. aku tergerak dlm ati.. "lepas dini tido nie, aku nak kemas beg lah.. lepas zohor dah nak blik kl..

korang tau ape jd lepas tue

aku nampak ade bende bergerak2 kat plastik hitam.. mule2 aku igt mengkarung.. sebab kecik je benda tu...

makin lame aku tgk bende tue pjgn..

ape lg terperanjant aku.. rupe2nye ank ular..

aku pun capai dini ... sambil jerit " abang.... abang...."

mase tue aku ngan dini je kat dapur

mak mentua dgr suare aku mcm cemas je mase tue, dia dr depan pun pggil suami aku...

bile suami aku datang (ngan muke cemas gak)...

aku terus ckp

aku : bang ular ( cemas gile.. sebb x pernah tgk ular msuk umah, umah mentua aku kan keliling sawah.. so phm2 je lah ye.. )
abg : mane..
aku : dia lari kat bwh almari td...
mak : uje p amik buluh...
uje kuar cr buluh.. tp x jumpe buluh. uje amik kayu je...

(mase nie aku dah dok depan dah.. takut gile rase mcm nak nagis je. mcm mane lah kalau td aku tggilkan dini sesorg kat dapur.. huwaaa x nak aku bayang kan...

last2 mak jumpe ular tue kat bawah meja makan. bile dah jumpe ular tue, maka berakhirlah riwayat ular tu.. maaf ye ular aku nie mmg penakut orgnye.. lgpun aku x biase tgk ular2 msuk umah. .

ini lah pengalaman ku balik ke perak...

p/s : thanks utk mak, uje ngan abg sebab telah menyelamatkan diri aku dan dini...

1 ulasan:

FIFY_muszSYUK's said...

perghh..nsb bek ade superhero..alhamdulillah sumenye selamat..

Post a Comment