Pages

Friday, July 9, 2010

KEPALA DINI TERHANTUK

salam semua.. hari nie nak citer 1 cerita semasa kejadian nye agak gelabah , tp bile di ingatkan balik... itu lah ragam anak kecil.

malam tadi aku tido cam biase lah ngan puteri ku tue...
dalam plk 12.00 dia nangis nak susu.. aku susukan dia, pastu pkl 3 dia nak susu lagi... aku just bg susu badan lah...

dalam pukal 4.30 pagi aku dengar dini nangis, aku tgk dia x de kat sebelah aku... korang nak tau dia kat mane... dia dah ade kat ujung kaki aku. kepala kat lantai badan kat atas tilam...

gelabah gak aku di buatnye... aku cepat2 capai dini dan usap kepala dia...

anak2 tue lah tido lasak sgt... semasa kejadian tue, ayahnye x sedar langsung. lepas aku capai dini, aku bau dia berak.. aku bwk p tandas bersihkan dia.. ape lg nangis lah si kecik tue kene air.. pastu korang nak tau x .. dia boleh pulun gelak mcm ari dah siang... kat bilik aku pakaikan pampers dia leh main2 ... last2 aku ajak gak dia main2 kejap pastu aku cakap

" dah lah nak, esk umi kerja nie.. dia dah 4 pg.. skrg time tido bukan time main..."
mase aku susukan dia sbb nak suruh dia tido..
dia leh still main2 gak .. last2 aku peluk kuat2...
akhirnye dia tido gak... letih mmg letih tp seronok tau.. hahhahaha...

nie saje je nak tmbh...

itu lah kehebatan seorang wanita... siang bekerja, petang blik kerja masak & kemas umah.. tgh malam still leh bangun menguruskan anak... ini lah anugerah yg Allah beri kepada setiap wanita yg x de pada lelaki.. kekuatan hati dan rase tanggungjawab yg lebih tinggi letaknye drpada kepentingan diri sendiri...


Lepas nie aku kene lah letak lebih banyak pagar kat tilam tue.. bg mengelakkan dini terlepas dari kepungan...

1 ulasan:

eiynyx said...

seronok sgt biler dengar kak lin bahagia........
ngan family!kim salam auntie ina kt dini eh....

Post a Comment